بیرانوند در فکر بازگشت به پرسپولیس! سپاهان روی دست پرسپولیس و استقلال بلند شد سرمربی اسبق استقلال تماشاگر جام ملت‌ها سفر قلعه نویی به مالزی  پیغام محبی به نکونام: به ایران برنمی‌گردم زمان نقل و انتقالات فوتبال ایران مشخص شد آزمون - مورینیو؛ این بار در فنرباغچه؟ عبدالکریم در پرسپولیس می‌ماند! استقلال توان خرید قایدی را ندارد| ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جذب باشو ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند نتیجه بازی انگلیس و اسلوونی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| سرد و بی‌روح مثل تیم ساوت‌گیت درویش راضی از خرید اسپانیایی! دلیل عدم تمدید امیری با پرسپولیس چه بود؟ نتیجه بازی هلند و اتریش در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| شگفتی بزرگ نتیجه بازی فرانسه و لهستان در یورو۲۰۲۴| امباپه صدرنشین نشد! گولسیانی در تیررس نکونام؟
سرخط خبرها

تیم ملی فوتبال ایران در برابر امارات| تشریفاتی، ولی مهم!

  • کد خبر: ۹۷۷۳۹
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
تیم ملی فوتبال ایران در برابر امارات| تشریفاتی، ولی مهم!
ایران-امارات جدالی برای بهبود رنکینگ جهانی و اعاده حیثیت که از ساعاتی دیگر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته هشتم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی قطر برای تیم ملی کشورمان متفاوت‌تر از قبل شروع خواهد شد. امارات که برای رسیدن به سهمیه پلی‌آف این گروه تلاش می‌کند، از ساعت‌۱۸ در ورزشگاه آزادی مقابل سفیدپوشان کشورمان صف‌آرایی خواهد کرد. این بازی شاید در نگاه اول چندان حساس به نظر نرسد، اما از ۲ بُعد برای ملی‌پوشان کشورمان حائز‌ اهمیت است؛ اول اینکه این دیدار یکی از ۳ بازی تدارکاتی فوق‌العاده برای تیم ملی است؛ آن‌هم در‌شرایطی‌که شاگردان اسکوچیچ در سال‌های اخیر، مسابقات دوستانه زیادی برگزار نکرده‌اند.

مسئله دوم، اما بسیار حیاتی است، زیرا ممکن است نتایج دور مقدماتی در سیدبندی دور نهایی و گروه‌بندی جام‌جهانی تأثیرگذار باشد. آن‌طرف‌میدان، امارات برای بازی امروز و سایر دیدارهایش استراتژی کاملا متفاوتی دارد.

آن‌ها به‌عنوان تیم سوم گروه، امیدوار به حضور در پلی‌آف هستند و به‌همین‌دلیل هر ۳ بازی بعدی‌شان، حکم مرگ‌و‌زندگی برایشان دارد و امیدوارند که بدون امتیاز از ورزشگاه آزادی خارج نشوند، هر‌چند امتیاز‌گرفتن از تیم اسکوچیچ، اصلا کار راحتی نیست و مربی کروات به‌دنبال چهاردهمین بردش در پانزدهمین دیداری است که روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند.

اسکوچیچ آمار آسیا را جابه‌جا کرد

ایران پس از ۷ بازی به جام‌جهانی صعود کرد تا سریع‌ترین صعود تاریخ فوتبال آسیا را رقم بزند و به اولین تیمی تبدیل شود که در فاصله ۳ هفته تا پایان، بلیت جام‌جهانی را به‌دست آورده است. نکته جالب اینکه تیم‌های آسیایی در مقاطع مختلف تیم‌های پرستاره و قدرتمندی را در اختیار داشتند و گاهی از مزیت گروه‌بندی با حریفان مناسب هم بهره‌مند بودند، اما هرگز نتوانستند ۳ هفته مانده به پایان مسابقات، راهی جام‌جهانی شوند.

برتری مطلق ایران در آمار

این هجدهمین تقابل ایران و امارات خواهد بود. در ۱۷ مسابقه قبلی، ۱۳ پیروزی برای ملی‌پوشان، یک برد برای اماراتی‌ها و ۳ تساوی به ثبت رسیده است. این دوئل‌ها در مقدماتی جام‌جهانی، جام ملت‌های آسیا و مسابقات تدارکاتی به ثبت رسیده است. تنها‌باخت ایران مقابل امارات در تاریخ ۱۱‌شهریور‌۱۳۷۶ به ثبت رسید؛ جایی که ایران در دیداری تدارکاتی با نتیجه ۳ بر ۱ مقابل میزبانش مغلوب شد.

حمید استیلی، زننده تک‌گل ایران در آن دیدار بود. حالا ۸۹۱۸ روز از آن مسابقه می‌گذرد و ما بیش از ۲۴‌سال و ۵ ماه است که به امارات نباخته‌ایم. در این فاصله، ۱۱ بازی برگزار‌شده که ۹ برد و ۲ مساوی برای ایران به دست آمده است. ۲ تیم برای چهارمین‌بار در فصل زمستان و اولین‌بار در ماه بهمن باید به‌مصاف یکدیگر بروند. در ۳ دیدار زمستانی قبلی که همگی در دی بوده، ایران به برتری رسیده و حتی یک‌گل هم دریافت نکرده است.

ایران – امارات؛ زیر برف؟

با توجه به برگزاری دیدار تیم ملی در عصر سه‌شنبه، احتمال اینکه با بارش برف در تهران، چهره استادیوم آزادی برای دیدار ایران و امارات کاملا زمستانی شود، دور‌از‌انتظار نیست. در‌صورتی‌که این اتفاق رخ بدهد و در جریان این دیدار شاهد بارش برف و هوای سرد در تهران باشیم، شرایط جوی این‌چنینی نمی‌تواند باب میل اماراتی‌ها باشد؛ چرا‌که به‌نوعی با توجه به اقلیم کشورشان با این شرایط بیگانه هستند.

بازگشت به ورزشگاه خالی

ستاد مبارزه با کرونا در جلسه روز شنبه خود اعلام کرد دیدار ایران و امارات بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد! این‌موضوع تعجب خیلی‌ها را به‌همراه داشت، اما ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرد به‌دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا امیکرون چاره‌ای ندارند که دیدار ایران در‌برابر امارات را بدون حضور تماشاگر برگزار کنند. البته نقد‌هایی هم به این تصمیم وارد شده است و برخی‌ها گفته‌اند بازتاب حضور بانوان در استادیوم آزادی هنگام برگزاری دیدار ایران در برابر عراق موجب اتخاذ این تصمیم شد که به نظر نمی‌رسد این قضاوت درستی باشد.

بعد از اعلام ستاد مبارزه با کرونا وزارت ورزش‌و‌جوانان تلاش کرد تا ستاد ملی مبارزه با کرونا را متقاعد کند که دیدار ایران در برابر امارات هم با حضور تماشاگر برگزار شود؛ اما به‌نظر می‌رسد این تلاش نتیجه‌ای نداشته و دیدار ایران‌- امارات بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

غیبت ستاره‌ها و وی‌ای‌آر

بازی امروز تفاوت‌های زیادی با مسابقه رفت دارد و دیگر خبری از سردار آزمون، شجاع خلیل‌زاده دو‌اخطاره و البته وی‌ای‌آر نیست! بنابراین اگر داور بازی مرتکب اشتباهی شود، نمی‌توان به جبران آن اشتباه از‌سوی کمک‌داور ویدئویی امیدوار بود. با‌این‌حال تیم ملی برای ادامه قدرتمندانه مسیرش به سوی قطر، می‌خواهد به صدرنشینی و شکست‌ناپذیری‌اش ادامه دهد. احمد نوراللهی و علیرضا بیرانوند نیز ۲ غایب دیگر تیم ملی به‌خاطر کرونایی‌شدن هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->